Μια άποψη που διάβασα σήμερα στο ίντερνετ αναφέρει ότι ο βασικός σκοπός του κοινωνικού δικτύου της Google, του Google+ δεν ήταν να ανταγωνιστεί το Facebook!
Αν όμως η Google δεν είχε σκοπό να ανταγωνιστεί το Facebook, γιατί έφτιαξε ένα κοινωνικό δίκτυο; Η απάντηση είναι πολύ απλή και ταιριάζει στο προφίλ της Google: το έφτιαξε μόνο και μόνο για να αυξήσει τα έσοδά της από τις διαφημίσεις!
Πώς όμως γίνεται αυτό; Μέχρι τώρα η Google εμφανίζε διαφημίσεις στους χρήστες της μηχανής αναζήτησής της σχετικά με αυτό που είχαν αναζητήσει. Έτσι αν κάποιος έψαχνε για ένα laptop στο Google τότε αυτό παρουσίαζε διαφημίσεις με καταστήματα από όπου θα μπορούσε κανείς να αγοράσει το συγκεκριμένο laptop. Με αυτό τον τρόπο όμως μπορούσε να εντοπίσει μόνο την θέση του χρήστη, μέσω της διεύθυνσης IP για να του προβάλλει διαφημίσεις που αφορούν την χώρα ή ακόμα και την πόλη του.
Εδώ τώρα μπαίνει στο παιχνίδι το Google+. Αν κάποιος χρήστης του Google έχει και λογαριασμό στο Google+ τότε η Google ξέρει επιπλέον τα προσωπικά του ενδιαφέροντα αλλά και άλλα διάφορα δημογραφικά στοιχεία για αυτόν. Χρησιμοποιώντας όλα τα παραπάνω μπορεί τώρα πια να παρέχει περισσότερο στοχευμένες διαφημίσεις στους χρήστες της με αποτέλεσμα να αυξήσει τα κέρδη της από τις διαφημίσεις αυτές.
Έτσι, είναι αρκετό για την Google κάποιος να δημιουργήσει ένα προφίλ στο Google+ και να της παράσχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται άσχετα από το αν μετά αυτός ο χρήστης/μέλος του Google+ θα ξαναεπισκευτεί το κοινωνικό δίκτυο.
Κάτι τέτοιο βέβαια κάνει ήδη και το Facebook, αφού πλέον διαθέτει και αυτό μια διαφημιστική πλατφόρμα, η οποία παρέχει στοχευμένο περιεχόμενο, με κριτήρια όπως η ηλικία, το φύλο, η τοποθεσία, ακόμα και το ίδρυμα στο οποίο φοίτησε ο χρήστης του ή την αγαπημένη τηλεοπτική σειρά του. Παρ' όλα αυτά, το Facebook όμως δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πότε ένας χρήστης θέλει να προχωρήσει σε μια αγορά, έτσι ώστε να του εμφανίσει εκείνη τη στιγμή την κατάλληλη διαφήμιση.
Όλα τα παραπάνω είναι βέβαια απλά μια ιδέα και δεν υπάρχει επίσημη απόδειξη για όλα αυτά, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό να συμβαίνει έχοντας παρακολουθήσει γενικά την στάση της εταιρίας απέναντι στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Γράψτε σχόλια